понеделник, 15 декември 2014 г.

Домашни коледни курабийки

Здравейте, отново!
От години баба ми прати курабийки около Коледа и не само тогава, като ги нарича просто "обикновени сладки". За първи път имах желание и аз да направя някакви сладки и реших да са точно тези. По принцип не си падам по готвенето, но, когато реша да направя нещо го правя с голямо старание и желание. Така стана и с тези сладки,затова реших да споделя с вас тяхната рецепта.



За да ги приготвите ви трябва :
  • 5 яйца
  • 1 чаена чаша захар
  • 1 чаена чаша олио
  • 1 чаена чаша прясно мляко с чаена лъжичка сода в него
  • Около 1.5 кг брашно
  • Формички за сладки

Смесете яйцата, захарта, олиото и прясното мляко със содата  в голяма купа. След като получите хомогенна смес почнете да сипвате брашно, докато не получите тесто, което можете да разточите. След това разточете, докато не ви се получи кора дебела около  1 см (за класическите кубарийки) или по-тънка (за бисквитени кубарабийки).

 След като тестото ви е готово и разточено идва и най-приятната част - "рязането" на тестото с формичките за сладки. Ако не разполагате с такива може да използвате чаша, за да напавите кръгли курабийки или просто да правите малки топчета. Сложете ги в тава, която преди това намажете с малко олио. Оставете ги за 5 минути, след което ги намажете отгоре с жълтък и поръсете захар(количество по избор). Установих, че и с белтък да намажете - пак става.


След това печете, докато се зачервят и... усетите, че са готови! (хаха, е да не си помисите, че мога да напиша и обясня наистина какво точно се прави, все пак това са моите първи курабики)
Това е, надявам се рецептата на баба да ви бъде полезна. Ако е така напишете ми коментар и не заравяйте да прегледате и останалите ми публикации.

P.S. А ето ме и мен преди и след печенето :)



                                                                                                         Love, Adriyana



Няма коментари:

Публикуване на коментар